TAJNIŠTVO – termini za hitne upite:
16.07.-25.07. ponedjeljak-petak 9:00-13:00h
11.08.-14.08. ponedjeljak-četvrtak 9:00-13:00h

Kako srednjoškolci u 2. i 3. razredu uspijevaju uskladiti školu i sport bez odricanja?

Zašto je 2. i 3. razred kritičan i što kažu istraživanja?

Adolescencija je razdoblje kada se identitet, očekivanja i odgovornosti brzo mijenjaju. U dobi srednje škole učenici često moraju balansirati školu, sport, socijalne aktivnosti, a ponekad i posao. Kumulativni pritisci (škola + sport + društvo) posebno su vidljivi u 2. i 3. razredu srednje škole, što povećava rizik od odustajanja od sporta (Physical Activity of Children and Adolescents in Croatia: Global Matrix 4.0, Journal of Physical Activity & Health, 2023).

U ovom periodu mnogi mladi sportaši dolaze do prekretnice. Nastavni program je najčešće sve zahtjevniji, a treninzi i natjecanja istovremeno traže sve veću posvećenost.

Učenici su u srednjoj školi suočeni s većim brojem predmeta, zadaća i ispita, a dodatni izborni predmeti ili posebni projekti dodatno smanjuju slobodno vrijeme koje bi mogli posvetiti sportu. Ovi faktori značajno doprinose smanjenju sudjelovanja u sportu u ovom uzrastu (Time‑use and environmental determinants of dropout from organized youth football and tennis, BMC Public Health, 2018).

Stoga često moraju donositi tešku odluku: nastaviti sport uz rizik slabijih školskih rezultata pa čak i nemogućnost završavanja srednje škole ili se odreći sporta kako bi mogli pratiti tempo redovnog obrazovanja.

Motivacija i uživanje u sportu među ključnim su faktorima za nastavak bavljenja sportom, a kada sport prestane biti zabavan ili učenici ne osjećaju napredak ili se suočavaju s prevelikim pritiskom od školskih i sportskih obaveza te nemogućnošću usklađivanja istoga, veća je vjerojatnost da će odustati.

Kako PESG rješava izazove?

Ono što Sportsko učilište PESG čini jedinstvenom ustanovom za srednjoškolce sportaše i zašto nas prepoznaju, ne samo kao svoj primarni odabir u prvom razredu, već i kao ustanovu u koju se žele prebaciti u drugom ili trećem razredu, je upravo naglasak na podršci dvojnoj karijeri mladih sportaša srednjoškolaca, a što se najviše primjećuje upravo u ovoj dobi, kada je njima potrebna dodatna podrška, ne samo obitelji i trenera, nego i škole ali i svih njihovih nastavnika.

Studija u Italiji i Španjolskoj pokazuje da srednje škole koje imaju pojačani sportski program ili sportski kurikulum imaju znatno manju stopu odustajanja. To sugerira da školski model i organizacija nastave mogu značajno utjecati na to hoće li adolescenti nastaviti svoje sportske aktivnosti (Early Drop‑Out from Sports and Strategic Learning Skills, MDPI, 2022).

Zašto sportaši prelaze kod nas?

PESG je u potpunosti razvio model koji sportašima srednjoškolcima omogućava da ne moraju birati između sporta i obrazovanja. Individualizirani pristup i fleksibilniji raspored usklađen s treninzima omogućuju našim polaznicima da nastave graditi sportski put uz svoje obrazovanje. Naši nastavnici razumiju specifične izazove mladih sportaša i aktivno rade s roditeljima i trenerima kako bi polaznik imao što veću podršku.

Zato nije slučajno da se brojni sportaši odlučuju za prijelaz u PESG u 2. ili 3. razredu. Ako i vašem djetetu treba podrška da nastavi sport bez odricanja od obrazovanja, naš model je upravo tome namijenjen, a naši polaznici pokazuju da je moguće uspjeti u sportu bez odricanja od obrazovanja.

Podijelite:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email