PESG posjeduje bogato teorijsko znanje i praktično iskustvo u pripremi, pisanju i provedbi EU projekata, koje seže od IPA programa (Instrumenta pretpristupne pomoći za razdoblje od 2007. do 2013. godine), preko financijskog razdoblja 2014. – 2020., pa sve do trenutnog financijskog razdoblja 2021. – 2027.
U sklopu našeg kontinuiranog angažmana, imamo značajna iskustva s projektima Europskog socijalnog fonda, kao i s drugim ESI fondovima. Aktivno sudjelujemo u ERASMUS+ projektima, gdje zajedno s europskim partnerima radimo na razvoju inovativnih obrazovnih metoda i programa te na drugim aktivnostima. Ta partnerstva nam omogućavaju razmjenu znanja i iskustava te doprinose obogaćivanju naših obrazovnih praksi i širenju međunarodnih suradničkih mreža.
Uključeni smo i u CERV program, usmjeren na jačanje građanstva, promicanje jednakosti, te zaštitu prava i temeljnih vrijednosti unutar EU. Kroz CERV, PESG aktivno radi na projektima koji promiču inkluzivno obrazovanje, osnažuju građanske kompetencije i potiču aktivno sudjelovanje mladih u demokratskim procesima.
Posebno smo fokusirani na proširenje i produbljivanje naših aktivnosti u okviru novih i inovativnih projekata, s naglaskom na doprinos razvoju dvojne karijere naših sportaša, obrazovnih procesa te razvoju stručnih vještina naših nastavnika.
Na nacionalnoj i međunarodnoj razini surađujemo s organizacijama civilnog društva, razvojnim agencijama te drugim privatnim i javnim tijelima. Kroz aktivno partnerstvo u brojnim europskim projektima i raznim europskim zemljama, jačamo svoju poziciju kao lider u inovativnom obrazovanju sportaša srednjoškolaca.


Projektne novosti

RomniME – prepoznavanje i suočavanje s anticiganizmom
Prepoznavanje i suočavanje s anticiganizmom – perspektiva Carmen Bajram iz Finske Moje ime je Carmen Bajram i radim kao iskustvena stručnjakinja na projektu RomniME, kao dio Finskog tima. U ovoj ulozi blisko surađujem s Romkinjama, pomažući im s raznim problemima iz svakodnevnog života. Cilj projekta je podržati mlade Romkinje, posebno

MINE GAME – novi projekt usmjeren na edukaciju kroz igru
Projekt MINE GAME službeno je započeo 1. listopada 2024. godine, okupljajući partnere iz različitih europskih zemalja s ciljem razvoja inovativne edukativne igre koja će služiti kao alat za učenje i osvještavanje mladih o važnim STEM temama. Ovaj projekt koristi gamifikaciju kao ključnu metodologiju za angažiranje mladih i poticanje na kritičko

Izazovi mladih Romkinja diljem Europe
Romkinje diljem Europe suočavaju se s nizom izazova koji ugrožavaju njihovu punu uključenost u društvo, posebice u obrazovanju, zapošljavanju i društvenoj integraciji. Suočavaju se s preprekama na gotovo svim razinama svog osobnog i profesionalnog života. Moramo priznati da, u modernim vremenima,na nacionalnim razinama, osobito unutar EU-a, postoje različite politike, zakoni,

RomniME: Dvije godine projekta podrške mladim Romkinjama – mentorstvo i profesionalne prilike kroz ulogu influencera
Ovaj ambiciozan dvogodišnji projekt pokrenut je s ciljem pružanja podrške mladim Romkinjama s profesionalnim i društvenim izazovima s kojima se svakodnevno suočavaju, osiguravanjem alata i resursa potrebnih za razvoj njihovih potencijala te stvaranje mreže podrške kroz mentorstvo. Projekt, koji koordinira organizacija Diakonissalaitos (Finska), provodi se u suradnji sa strateškim partnerima

Mentorstvo i ljudsko dostojanstvo: intersekcionalni pristup
Svaka osoba zaslužuje dostojanstven život. Kako procesi mentorstva mogu pridonijeti ostvarivanju tog cilja? Ljudska prava i poštovanje ljudskog dostojanstva temeljne su vrijednosti ljudskog života. Već godinama se taj cilj ostvaruje kroz razne mentorske programe, od kojih je najnoviji RomniME u sklopu kojeg je Sportsko učilište PESG partner, program/projekt usmjeren na

Smart start for DC – zavirite u prvu verziju MOOC-ova
Projekt Smart Start for DC nastavlja s dinamičnim razvojem i redovitim sastancima projektnog tima, s posebnim fokusom na tim koji radi na razvoju MOOC-ova (Massive Open Online Courses). Kroz zajednički rad partnera, projekt se razvija prema planu. Rad na strukturi i dizajnu MOOC-ova Tijekom posljednjih mjeseci, projektni tim intenzivno je
Projekti u kojima smo sudjelovali ili sudjelujemo bilo kao nositelji ili partneri:
- poticanje učenika da se bave sportom kao sredstvom društvene uključenosti u borbi protiv stereotipa, diskriminacije i pristranosti
- povećanje sudjelovanja ukrajinskih učenika te učenika u nepovoljnom položaju u sportu
- razmjena metoda i najboljih praksi za korištenje sporta kao alata za socijalnu inkluziju
- kreiranje zajedničkih strategija, planova, nastavnih planova i programa
- stvaranje mreže udruga koje će nastaviti promovirati sport kao sredstvo za inkluziju u budućnosti
- izrada triju obrazovnih resursa (društvena igra, računalna/multimedijska igra, plan osposobljavanja) koji se bave pitanjem ekološke održivosti, s posebnim fokusom na opasnostima korištenja jednokratne plastike
- edukacija za 25 osoba koje rade s mladima o primjeni učenja temeljenog na igrama i igrifikaciji što omogućuje podučavanje o ozbiljnim temama na zabavan, pristupačan način
- poticanje razvoja zelenih vještina kod minimalno 100 mladih ljudi, kroz učenje temeljeno na igrama
- podizanje svijesti stručnjaka koji rade s mladima te samih mladih ljudi o opasnostima za naš planet ako na vrijeme ne poduzmemo odgovarajuće mjere s ciljem njegove zaštite
- razvoj i stjecanje stručnih znanja i praktičnih iskustava osoba s invaliditetom potrebnih za rad u području sportske animacije za osobe s invaliditetom te inkluzivnog turizma
- poboljšanje i unapređenje stručnih i andragoških vještina predavača i mentora iz turističko-ugostiteljskog sektora za kvalitetnije i inkluzivno obrazovanje osoba s invaliditetom
- promocija pristupa tržištu rada u sektoru turizma i ugostiteljstva za osobe s invaliditetom kao zaposlenike ili korisnike ugostiteljskih i turističkih usluga
nastojati doprinijeti povećanju zapošljivosti nezaposlenih mladih osoba, posebice osoba s invaliditetom i NEET skupine (mladi koji nisu zaposleni, niti su u sustavu obrazovanja i osposobljavanja) dok aktivnosti usmjerene na ispunjavanje navedenog cilja uključuju teorijsko i praktično obrazovanje za tražena zanimanja te kompetencije definirane potrebama velikih poslodavaca na području Grada Zagreba.
Projekt doprinosi rješavanju ključnih problema nekonkurentnosti nezaposlenih mladih u turizmu i ugostiteljstvu. Zapošljivost mladih s područja Osječko-baranjske i Vukovarsko-srijemske županije te Grada Zagreba nastojat će se povećati obrazovanjem i stjecanjem praktičnih iskustava kod poslodavca Jadranka hoteli d.o.o. za rad u turizmu i ugostiteljstvu visoke kategorije, u sljedećim zanimanjima:
- Kuhar/ica – specijalist/ica zdrave prehrane
- Barmen
- Konobar/ica
- Specijalist za „Turizam za sve“
- Djelatnik/ca u domaćinstvu
poticanje rasta zaposlenosti u Vukovarsko-srijemskoj županiji kroz pripremu i provedbu inovativnih lokalnih razvojnih inicijativa za zapošljavanje, dok je specifični cilj projekta unaprijediti znanja i vještine dugotrajno nezaposlenih osoba u Vukovarsko-srijemskoj županiji kroz stvaranje novog nastavnog plana i programa za zanimanja u potražnji na tržištu rada.